درمان زردی نوزاد در خانه 02177431657

درمان زردی نوزاد در خانه با دستگاه زردی

درمان زردی نوزاد در خانه 02177431657

درمان زردی نوزاد در خانه با دستگاه زردی

درمان زردی نوزاد در خانه با دستگاه زردی نوزاد ( دستگاه فتوتراپی ) سه بعدی هوشمند با لامپ ال ای دی و بدون نیاز به چشم بند با قابلیت تنظیم شدت نور شرکت نی نی سالم 02177431657

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

درمان زردی نوزاد

درمان زردی نوزاد در منزل

درمان زردی نوزاد در منزل یکی از راه هایی است که والدین برای نوزادشان که زردی دارد انجام میدهند اما از کجا و چگونه بفهمیم که نوزادمان زردی دارد یا نه. جهت تشخیص زردی نوزاد به صورت دقیق باید به آزمایشگاه مراجعه کرده و پس از گرفتن مقداری خون نوزاد، جواب آزمایش بعد از دو ساعت حاضر میشود. این روش اگر چه ممکن است کمی دشوار باشد و باعث سختی والدین و نوزاد شود اما دقیق ترین راه تشخیص زردی نوزاد است.

روش دیگری نیز برای تعیین زردی نوزاد وجود دارد و آن استفاده از دستگاه بیلی چک یا بیلی روبین متر است. در صورت استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به خون گرفتن از نوزاد نیست. کافیست دهانه دستگاه به پیشانی نوزاد و یا محلی در صورت نوزاد تماس داده شود و در همان لحظه میزان زردی کودک در صفحه نمایش دستگاه نشان داده میشود بدون اینکه نوزاد هیچ دردی را احساس نماید.

چگونه زردی نوزاد را درمان کنیم

پس از تعیین تعیین زردی کودک دو حالت ممکن است رخ بدهد. یا زردی نوزاد خیلی خفیف و کم است و یا میزان آن زیاد است. در ادامه توضیحات لازم ارائه میگردد.

1- میزان زردی کودک کم باشد

چنانچه زردی نوزاد خفیف بوده و  خیلی کم باشد یعنی میزان بیلی روبین خون نوزاد پس از آزمایش و تشخیص زردی حدود 8 و یا کمتر از آن باشد میتوان از طریق درمان زردی در طب سنتی اقدام نمود. گفتنی است قدرت درمانی در صورت استفاده از طب سنتی بسیار محدود و زمان بر است و والدین عزیز حتما با مشورت پزشک مبادرت به استفاده از روشهای سنتی بکنند چرا که در غیر اینصورت ممکن است زردی نوزاد بالا رفته و مشکلات بیشتری ایجاد کند. در این شرایط مراقبت از نوزاد اهمیت ویژه ای دارد. ضمنا افزایش شیردهی نیز میتواند تا حدودی باعث کاهش زردی نوزاد گردد.

2- شدت زرد بودن کودک زیاد باشد

چنانچه پس از انجام آزمایش میزان یرقان کودک بالا باشد یعنی عدد زردی از 8 تا 17 باشد باز هم میتوان درمان زردی نوزاد را در خانه انجام داد اما نه به روشهای سنتی بلکه با اجاره دستگاه زردی نوزاد. البته بعضی از دستگاه های زردی خانگی مدرن و جدید با لامپ های قدرتمند امروزه وجود دارند که با آن میتوان زردیهای بیشتر را درمان نمود.

به عنوان مثال، دستگاه فتوتراپی سه بعدی شرکت نی نی سالم با توجه به نوع لامپ های استفاده شده در آن و مکانیزمهای پیشرفته ای که در آن تعبیه شده است قادر است تا زردی 21 بیلی روبین را در منزل و در کنار مادر درمان نماید بدون اینکه هیچگونه عوارض بد نیز داشته باشد.

به والدین عزیز پیشنهاد میگردد چنانچه زردی نوزاد کم هم باشد بهتر است از دستگاه زردی نوزاد جهت درمان زردی فرزند خود استفاده کنند چرا که در روش های طب سنتی ضمن اینکه مدت زمان درمان طولانی است ممکن است در بعضی از نوزادان روند درمانی به صورت معکوس شده و زردی نوزادشان افزایش یابد.

درمان گیاهی زردی نوزاد

درمان گیاهی زردی نوزاد یک روش درمان خانگی برای رفع زردی کودک در منزل است که به علت راحتی والدین خیلی مورد استقبال آنها نیز قرار گرفته است.

علی رغم اینکه درمان گیاهی زردی نوزاد خطر و عارضه ای برای نوزاد به دنبال ندارد اما در عین حال شدیدا توصیه میگردد که درمان زردی نوزاد تحت نظر پزشک متخصص اطفال انجام شود.

ترنجبین، شیرخشت، کاسنی، لیموترش، شاه توت و آب میوه ها از جمله گیاهان موثر در درمان زردی هستند. یکی از موثرترین روش های درمان گیاهی زردی استفاده از شیرخشت و ترنجبین است که می‌تواند در مدت زمانی بین ۸ تا ۱۰ روز زردی نوزادان را برطرف کند.

برای تهیه این شربت یک قاشق غذا خوری ترنجبین را در یک لیوان آب جوش بریزید تا ۵ دقیقه درون آب‌ جوش خیس بخورد. سپس آن را صاف کرده و به آن یک قاشق چای‌ خوری شیرخشت اضافه کنید و آن را هم بزنید. این ترکیب را پس از صاف کردن هر ۲ ساعت یک بار، یک قاشق چای‌ خوری به نوزادتان بدهید. در مدت زمان استفاده از این محلول، مدفوع نوزاد به رنگ زرد طلایی درآید و از میزان زردی پوست او نیز کاسته میشود.

از کجا بفهمیم زردی نوزادمان خوب شده است؟

اگر چه میتوان از ظاهر نوزاد و رنگ پوست وی به بهبودی زردی وی پی برد اما جهت اطمینان و میزان دقیق زردی لازم است که مجددا آزمایش خون داده و یا از دستگاه بیلی چک استفاده نمود. جدول زردی نیز یک روش خوب برای بررسی مجدد درجه زردی نوزادان است.

  • ۹۹/۰۶/۲۶
  • درمان زردی نوزادان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی